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陶立体造形、絵画

津金 多朗


TSUGANE Taro

The Japanese word “Keshiki” is very interesting. It has been used since ancient times. Sometimes, it is expressed in two combinations of kanji :「景色」and 「気色」. The first one expresses the state of nature that envelopes humans, the other one is related to the movements of the heart inside humans. I can imagine that the people who used the word “Keshiki” weren’t clearly conscious of the border between the natural world and the invisible world inside humans. Moreover, I feel a strong relationship between the natural world and the human mind. Here, I tried to visualize the state of world, which I felt while thinking about the relationship between the outside and the inside of humans and the relationship between nature and our minds, in two approaches: one is two-dimensional works with colored pencils, the other is three-dimensional ones, using only ceramics as material.
《もののあはれ 1》 2018年

 

《もののあはれ 1》 2018年

略歴

1984

長野県生まれ

2008

多摩美術大学美術学部工芸学科陶専攻卒業

2010

多摩美術大学大学院美術研究科 博士前期課程工芸専攻陶研究領域修了

おもな作品発表歴
個展

2011

個展(GALLERY b. TOKYO/東京都)

2013

個展(GALLERY b. TOKYO/東京都)

おもな作品発表歴
グループ展

2008

「多摩美術大学工芸学科卒業制作展」(スパイラルガーデン/東京都)
「日中韓現代陶芸-新世代の交感展」(広州石湾陶瓷博物館/中国石湾)

2009

「circle展」(四谷三丁目ランプ坂ギャラリー CCAAアートプラザ/東京都)
「日中韓現代陶芸Ⅵ-新世代の交感展」(愛知県陶磁美術館)

2010

「Heart Beat Exhibition 富士-富楽十四景」(ふじよしだ街の駅/山梨県)

2011

「多面体展」(茅野市民館/茅野市)
「国際陶芸フェスティバルinささま」(島田市山村都市交流センターささま/静岡県)

2012

「第86回国展 企画展示 新しい眼−若手作家の挑戦状」(国立新美術館/東京都)
「多面体展」(茅野市民館)

2013

「1984のアトリエ」(茅野市民館)
「第12回まつしろ現代美術フェスティバル」(長野市)
「第2回国際陶芸フェスティバルinささま」(島田市山村都市交流センターささま/静岡県)

2014

「まちの展」(茅野市民館)

2015

「メイメイアート」(茅野市民館)

2016

「まちの展」(茅野市民館)

2017

「檸檬は爆発の時を待っている。」(馬喰町ART+EAT/東京都)

2022

長野商工会議所だより 1~12月号表紙絵原画制作

2023

「長野県ゆかりのアーティスト コンサート×ライブペインティング」(キッセイ文化ホール/長野市)

おもな受賞歴

2008

みずなみ陶土フェスタ グランプリ受賞

2021

長野商工会議所だより 第13回芸術家発掘コンテスト グランプリ受賞

“Skull of bubbles” was produced in 2013. The sense of fluidity exuded in this work, where the head is formed as an assemblage of bubbles, was reminiscent of the expression of Medardo Rosso’s sculptures in connection with its daring abstraction. Moreover, the unnumbered holes in his work, spreading to infinity, remind me of the works of Lucio Fontana, in which the dimensional expansion occurred by tearing canvas apart. TSUGANE, as he said, represented in this work, the uncertainty and ambiguity of the borders between the “outside and inside,” as well as “reality and imaginary emptiness,” or, the state in which all things actually exist interconnecting with each other, though they look as if they exist independently. I would like to take notice of further developments of expressions of TSUGANE, who is aware of such issues in reality.

Rokuzan Art Museum

Takei, Satoshi

会場情報

終了しました

2023

12.03SUN  

2024

01.14SUN

信州高遠美術館

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  • 長野県伊那市高遠町東高遠400番地
  • 0265-94-3666
  • 9:00-17:00(入場は16:30まで)
  • 火曜休、2023.12.28-2024.01.03、2024.01.10休
信州高遠美術館
  • ・諏訪インターチェンジから国道152号を経由50分
    ・伊那インターチェンジから国道361号を経由30分